Mary Kay, un an mai tarziu

Daca va aduceti aminte, va povesteam anul trecut despre Mary Kay, un brand de cosmetice din SUA, care isi vinde produsele in sistem de retea de distribuitori, la fel ca Oriflame, Avon, Anway, si alte firme MLM. Prima mea experienta cu aceste produse cosmetice a constat intr-o sedinta de frumusete care mi-a fost oferita de 3 reprezentante de vanzari Mary Kay din Oshawa, orasul vecin cu suburbia Whitby unde locuiesc.

A fost o experienta pozitiva pentru mine, produsele Mary Kay pe care le-am incercat atunci au fost de buna calitate, asa ca la scurt timp dupa acea sedinta m-am hotarat chiar eu sa ma inscriu in reteaua Mary Kay. Initial aveam intentia sa o fac doar pentru mine, sa fiu propriul meu reprezentant, si sa cumpar produse Mary Kay doar pentru uzul meu personal. Conditiile pentru disttibuitorii MK erau destul de simple – trebuia sa fac cel putin o comanda pe an si sa ating plafonul minim de vanzare. In acelasi timp, nu am desconsiderat nici ideea de a face un business din asta, mai ales ca am vandut cosmetice in trecut – in perioada studentiei am fost distribuitor de cosmetice Oriflame si Avon.

Pachetul meu de inscriere in reteaua Mary Kay a costat $125, dar continea produse in valoare de aproximativ $900 – fonduri de ten, pudre, produse pentru ingrijirea tenului, produse pentru ingrijirea corpului, produse de make-up, accesorii, precum si o gramada de materiale si brosuri informative, dar si o carte – biografia lui Mary Kay Ash, fondatoarea companiei. Am citit cartea anul trecut, si e destul de interesanta, iar unii chiar ar gasi-o plina de inspiratie.

In fiecare saptamana, reprezentantele Mary Kay pe care le-am cunoscut anul trecut organizeaza “petreceri de frumusete” (beauty parties), asemanatoare cu cea la care am fost eu insami, pentru clientele lor. Cand m-am inscris in retea, bineinteles ca m-au incurajat si pe mine sa organizez sedinte din acestea de frumusete, dar la scurt timp mi-am dat seama ca mi-ar fi imposibil sa fac acest lucru, avand in vedere ca am copil mic, pe care nu puteam sa-l iau cu mine la aceste evenimente.

Si iata ca a trecut un an de atunci. Pana la urma, sa va spun sincer, n-am facut nimic cu Mary Kay. Intr-un an de zile n-am vandut absolut niciun produs, n-am mai mers la nicio alta sedinta din aceasta de frumusete organizata de reprezentantele Mary Kay, si nici eu n-am organizat vreo sedinta la care sa invit potentiale cliente pentru a le machia. De ce, o sa ma intrebati? Pentru ca n-am avut timp. Am un job full-time care ma tine departe de casa 11-12 ore pe zi, am un copil care imi solicita toata atentia, am o familie de ingrijit, o casa de intretinut. Mai am si o pisica! Deja abeam un program foarte incarcat, incat mi-a fost imposibil sa mai includ o activitate pe care sa o desfasor de cateva ori pe saptamana, cum ar fi vanzari de cosmetice. Am lasat-o balta pur si simplu.

Lipsa timpului nu a fost singurul motiv pentru care nu m-am apucat serios de vanzari Mary Kay. Pasiunea mea cea mai mare este scrisul, mentin doua bloguri si doua rubrici pe Examiner.com, iar sa devin un reprezentant Mary Kay activ insemna sa tai din timpul si asa deficitar alocat scrisului, si nu am fost dispusa sa fac acest sacrificiu.

Nici macar produse pentru mine nu am cumparat, si intr-un an de zile n-am facut nicio comanda, desi la inceput, cand m-am inscris, ceea ce m-a atras la Mary Kay a fost discountul mai mult decat generos pentru reprezentanti – 50%. Dar n-am cumparat nimic de la Mary Kay din doua motive – in primul rand, sa cumpar cosmetice din magazin si nu dintr-un catalog in continuare este metoda mea preferata de shopping; iar in al doilea rand pachetul meu de inscriere a fost suficient de consistent si am putut sa folosesc toate acele produse pentru mine, incat n-am simtit nevoia sa comand alte produse. Ba chiar pe unele dintre ele, in exemplare multiple, le-am facut cadou prietenelor cu diverse ocazii, cum ar fi zile de nastere sau Craciunul.

Singurul lucru pe care l-am facut in calitate de reprezentant Mary Kay a fost sa inscriu pe o colega de serviciu in retea. Trebuie sa va spun ca n-am facut niciun efort pentru asta, n-am incercat sa o conving sa vina la Mary Kay, ea a fost cea care si-a exprimat interesul pentru acest sistem de vanzari atunci cand a aflat ca sunt inscrisa. Si i-am facut hatarul si am inscris-o. Cand am sunat-o pe directoarea mea de retea sa-i spun ca am pe cineva care ar vrea sa se alature companiei Mary Kay, dansa a fost neobisnuit de entuziasmata, chiar mai entuziasmata ca mine. Nu inceta sa-mi spuna la telefon: “Oh, it’s so exciting, oh, it’s awesome, aren’t you excited?” Dar eu nu eram atat de excited, pentru ca aceasta inscriere n-a insemnat mare lucru pentru mine, avand un vedere ca nu am devenit un reprezentant MK serios si activ, ci doar am vrut sa-i fac o favoare colegei mele. Ba chiar colega mea a luat afacerea asta mai in serios ca mine. Si ea, la fel cum am procedat si eu, a dorit sa se inscrie in retea doar pentru uzul ei personal, dar am observat ca a facut deja cateva comenzi, nu a fost la fel de lenesa ca mine. Iar in afara de asta mi-a spus ca daca vreau sa cumpar produse Mary Kay, mi le vinde la pret de reprezentant cu discountul ala de 50%. Asa ca pana la urma tot m-am scos – daca vreau sa cumpar cosmetice MK, le pot avea la pret redus, ca si cum as fi reprezentant cu acte in regula.

Inscrierea mea in reteaua Mary Kay, valabila timp de un an, a expirat pe 1 martie. Oficial, nu mai sunt reprezentant MK. Dar nu-i nimic, a fost o experienta frumoasa si atat. Inca mai folosesc unele produse pe care le-am avut in pachetul meu de inscriere, si anume fond de ten, primer pentru fond de ten, un creion-ruj, demachiant pentru ochi, gel de spalat pentru fata, pensula pentru fond de ten, pensula pentru pudra, servetele demachiante, aplicatoare pentru farduri de ochi, periute pentru rimel. Toate aceste produse sunt de foarte buna calitate si chiar merita sa le ai in trusa de cosmetice. Am mai folosit un rimel, un serum cu vitamina C, demachiante, creme de zi, creme de noapte, creme antirid.

Periutele pentru rimel fac parte din accesoriile folosite de reprezentantele Mary Kay in timpul sedintelor de frumusete. Sunt de unica folosinta, si fiecare clienta care vine la aceste sedinte primeste cate o periuta pentru a aplica rimelul si pentru a evita folosirea periutei principale a rimelului de catre mai multe persoane. Astfel, acelasi rimel din trusa distribuitoarei MK poate fi utilizat de mai multe cliente, dar intr-o maniera sigura, cu periute de unica folosinta. Am un set de 15 periute din acestea pentru rimel, si am folosit pana acum cateva dintre ele.

De ce am mentionat in mod special rimelul MK si periutele? Vroiam de fapt sa va povestesc despre o recenta experienta de beauty de-a mea. De curand mi-am cumparat un rimel din colectia Scandaleyes de la Rimmel London. Am fost atrasa de reclamele din revistele de moda si m-am gandit ca o fi bun. Dar cand l-am cumparat, dezamagire totala, caci acest rimel Scandaleyes nici pe departe nu face ceea ce se lauda ca face. Stiu ca reclamele sunt tot timpul exagerate, dar intr-o anumita masura tot te astepti sa primesti ceea ce ti se promite in reclama. Ceea ce ma deranjeaza cel mai mult la acest rimel este periuta prea mare si groasa. Produsul se vinde sigilat, si nu poti sa-l incerci inainte sa-l cumperi, si am vazut ca are o periuta atat de groasa de-abia cand am ajuns cu el acasa si l-am desfacut. E atat de mare, incat e aproape imposibil sa aplici rimel pe gene cu el. Cand am desfacut rimelul si am vazut cum arata, primul meu gand a fost: “Ce-i asta, periuta de rimel sau perie de vopsit casa? Vreau sa ma machiez, nu sa varuiesc peretii”.

Dar n-am avut de gand sa las lucrurile asa. Le-am scris un email celor de la Rimmel London si m-am plans de reclamele lor minciunoase si de periuta lor enorma care e mai buna pentru varuit peretii decat pentru dat pe la ochi. La scurt timp mi-au raspuns sa-si ceara scuze pentru experienta mea neplacuta, si ca o compensatie s-au oferit sa-mi trimita un alt produs Rimmel, la alegerea mea. Am ales un ruj Rimmel Kate Moss (imi plac rujurile din aceasta colectie foarte mult), pe care mi l-au trimis cateva zile mai tarziu.

Pana la urma am gasit solutia potrivita si pentru rimel – il aplic cu acele periute de unica folosinta de la Mary Kay, acestea fiind de marime normala. Dar folosesc o periuta nu o singura data, ci de 3-4 ori (mi-am dat seama ca poate fi utilizata mai mult de o data, daca o pastrez corespunzator), dupa care o arunc. Cand mi se termina periutele, voi arunca si rimelul, decat daca rimelul se va usca mai devreme. Dar stiu ca n-o sa mai cumpar rimel Scandaleyes niciodata.

Acum folosesc produse de ingrijire si machiaj atat din comert, cat si Mary Kay. Anul trecut v-am povestit odata despre rutina mea zilnica de frumusete, iar acum folosesc produse diferite, in felul urmator:

Dimineata
Gel de spalat pentru fata Mary Kay;
Demachiant pentru ochi Mary Kay;
Demachiant pentru ten Nivea Visage Q10 antirid;
Lotiune tonica Nivea;
Crema hidratanta de zi antirid cu SPF 15 Garnier;
Crema pentru ochi L’Oréal Défence;
Tratament antiacneic Clearasil.

Seara am aceeasi rutina de ingrijire a tenului, cu exceptia cremei de fata – folosesc o crema hidratanta Mèreadesso, un brand canadian. O data - doua ori pe saptamana mai folosesc o masca pentru ten cu argila, St. Ives (brand canadian). Ultima oara foloseam un scrub Olay pentru ten; dar cand mi s-a treminat acel scrub, am vrut sa schimb si tipul de produs pe care sa-l folosesc, si am ales o masca pe baza de argila.

Nu-mi lipseste din rutina de frumusete nici balsamul de buze, precum si cremele de maini si corp. Din acestea am mai multe, si le folosesc in zile diferite dupa cum am chef – lotiune de corp Vaseline (un alt brand canadian), crema de corp Avon Planet Spa, crema parfumata Victoria Beckham, unt de corp Orange Blossom, crema pentru cuticule Lander.

0 comments:

Post a Comment